Tenangkan Hati Dengan UjianNya

on Monday, April 29, 2013
Tundukku malu didepanMu
kernaku insan berdosa
kuadukan sesalanku apakah kan Kau terima
kesunyian ini sedarkan diriku yang lena

Tinggalkan semalam yang nanah
lantas meratap hina kan ku pada sempurnaMu,
terpaut aku tak berpaling

Ku Bersyukur hanya padaMu tuhan kau temukan laluan bermula
Dan cintaMu bagai air di tandus sahara buatku melepas dahaga

suburkan cahaya menerangi langkahku
semaikan segala kiasan indah cintaMu

ku Bersyukur hanya padaMu tuhan kau temukan laluan bermula
Dan cintaMu bagai air di tandus sahara buatku melepas dahaga

Ku mohon kau tenangkan gusar hatiku yang rawan
bimbang Kau singkirkan taubatku
kurayu Kau hulurkan keampunanMu padaku
kelakku zalimi diriku

Ku Bersyukur hanya padaMu tuhan kau temukan laluan bermula
Dan cintaMu bagai air di tandus sahara buatku melepas dahaga

Janjiku padaMu abdikan seluruh jiwa
sehingga masanya kau seru hujung nyawaku

Ku Bersyukur hanya padaMu tuhan kau temukan laluan bermula
Dan cintaMu bagai air di tandus sahara buatku melepas dahaga

Tak temu dimanakah hentinya rayuan taubatku padaMu...





Bismillahirrahmanirrahim..assalamualaikum wbt..


Alhamdulillah ya Allah, Kau masih berikan aku nikmat iman dan islam di dalam hatiku dan ku pohon padaMu jangan sesekali hilangkannya..ameen..

Ya Allah..berat ujianMu namun manisnya ia terasa seringkali menyelubungi hatiku...
Ya Allah..benar hidup ini penuh onak berliku, hanya hati yang sentiasa dekat denganMu akan merasa tenang setiap kali Kau menguji..berikanlah ketenanganMu kepada hatiku ini..

Aku sedar betapa hinanya aku di dunia ini..hidupku ini penuh berliku, hanya doa padaMu yang dapat kupanjatkan dengan harapan Kau kuatkanlah hatiku..Alhamdulillah, Alhamdulillah..

Ya Allah..sepanjang hidupku ini, ujianMu silih berganti..ada yang menyangka aku ini lemah, ada yang menduga aku ini alpa..memang benar ya Allah, aku insan yang sering lemah dan alpa seringkali diberi ujian  dan nikmat dunia daripadaMu..aku hanya insan biasa yang sering membuat kekhilafan..ya Allah, ampunkanlah dosa-dosaku yang menggunung tinggi..

Ya Allah..Kau yang Maha Berkuasa atas segala sesuatu..Kau yang mengetahui setiap titip niat yang bertandang di hatiku..

Ya Rabbi..alhamdulillah atas ujianMu..terasa manisnya menyelinap di setiap darahku..mungkin selama ini aku tersangat alpa dengan nikmat yang Kau berikan di dunia ini..

Ya Allah..doaku padaMu..
*** Kau tenangkanlah hati ibuku..bukakanlah hatinya untuk sentiasa memaafkan diri ini jika ada kekhilafanku yang menyingkap kedukaan di hatinya..berikanlah ibuku hati yang sentiasa tersenyum agar dia mampu menjalani hidup ini dengan kecintaan kepadaMu..hanya Kau yang mengetahui makna cintaku pada ibuku...
*** Kau tenangkanlah hati suamiku dengan setiap ujian yang menimpa kami...kuatkan hatinya untuk menerima segala onak duri sepanjang hidup kami bersama dan kau selamatkanlah kami dari segala kealpaan di dunia ini..berikanlah suamiku kekuatan untuk sentiasa membimbing keluarga kami ke landasan syurgaMu..hanya dia yang ku harapkan menjadi suamiku di dunia dan akhirat, ameen..

*** Ya Allah..hanya Kau yang mengetahui betapa diri ini mengimpikan zuriat yang dapat membawa sinar kebahagiaan di dalam hidup kami berdua..namun ku pasrah dan redha, sampai masanya pasti Kau akan kurniakanku cahaya mata pengubat hati nurani..hanya Kau yang mengetahui masa yang terbaik untuk kami menjadi ibu bapa mithali..semuanya dalam penguasaanMu..

*** Ya Allah..berikanlah daku ketenanganMu dan limpahkanlah kecintaanku kepadaMu, kepada agamaMu agar dapat ku bernafas dalam setiap keredhaanMu..Ameen ya rabbal alamin..



0 comments:

Post a Comment